Rynek piekarniczo-ciastkarski
Polska zajmuje 6. pozycję pod względem konsumpcji pieczywa w Europie. Odpowiada też za 7 procent wolumenu zjadanego na kontynencie. W 2017 roku zagraniczna sprzedaż wyrobów piekarniczych wyprodukowanych w Polsce była wyższa o 13 procent r/r. To między innymi dzięki wzrostowi eksportu rodzimi producenci zwiększają przychody. Ale nie tylko. Rośnie sprzedaż pozostałych wyrobów piekarniczych, w tym słodkości. Konsumenci coraz częściej doceniają zdrowe pieczywo na naturalnym zakwasie, wzbogacone funkcjonalnymi dodatkami. Coraz częściej wybierają też produkty bardziej złożone, np. kanapki. Ponadto, goszczą w konceptach śniadaniowo-lunchowych, gdzie mogą dobrze zjeść, popracować lub spotkać się z rodziną, przyjaciółmi, znajomymi – co powoduje, że branża piekarniczo-ciastkarska odczuwa wzrost znaczenia gastronomii w swojej działalności.
Strategia ENATA BREAD
ENATA BREAD doskonale rozumie rynek – czerpie ze swojej wieloletniej wiedzy i doświadczenia. Grupa ma ambicję wyznaczania trendów w branży – kreatywnego łamania schematów i przekraczania barier, także z wykorzystaniem nowych technologii.
ENATA BREAD perfekcyjnie odpowiada na oczekiwania konsumentów: dostarcza wysokiej jakości pieczywo (na naturalnym zakwasie – z dodatkiem bogatych w witaminy i minerały składników – mąk zbożowych, warzyw, owoców, ziół i przypraw), oferuje szeroką gamę pozostałych wyrobów piekarniczych, tworzy wspaniałe koncepty – lokale gastronomiczne, stawia na innowacje.
Skuteczność strategii biznesowej ENATA BREAD potwierdzają wyniki: rosnące przychody, liczba lokali i zatrudnionych pracowników.