Marka BAKERY wypełni zapachami i smakami Browary Warszawskie


BAKERY, elitarny koncept piekarniczo-cukierniczy rozwijany przez Bartłomieja Rychcika zarządzającego grupą ENATA BREAD, wzbogaci się o drugi lokal – w jednym z najbardziej prestiżowych miejsc w samym sercu Warszawy – w Browarach Warszawskich. „To będzie wyjątkowa rzemieślnicza piekarnia z polskim, ale przede wszystkim francuskim pieczywem” – mówi Bartłomiej Rychcik, prezes ENATA BREAD. Szefem kuchni oraz wspólnikiem BAKERY Browary Warszawskie został Michał Paleta.

Już jesienią Browary Warszawskie, niepowtarzalna inwestycja Echo Investment, wypełni się – za sprawą marki BAKERY – wspaniałymi zapachami, smakami i kolorami. W piekarni rzemieślniczej klienci na własne oczy będą mogli przekonać się jak powstaje, rośnie i zarumienia się zdrowe pieczywo – na naturalnym zakwasie – bez sztucznych dodatków, barwników, polepszaczy. Piekarnia BAKERY Browary Warszawskie otoczona nowoczesną, ergonomiczną i designerską architekturą, będzie otwarta z trzech stron – transparentna i dostępna. Goście lokalu będą mogli obserwować każdy szczegół i etap produkcji. „Będziemy piec bez kompromisów” – zapewnia Bartłomiej Rychcik.

BAKERY Browary Warszawskie zagospodaruje lokal o powierzchni 100 metrów kwadratowych. Oprócz produkcji z najnowocześniejszym sprzętem – piecami czy dwuramiennymi mieszalnikami imitującymi pracę ludzkich rąk – w lokalu znajdą się różne warianty miejsc dla klientów: do odpoczynku, pracy, spotkań z rodziną, przyjaciółmi, znajomymi czy partnerami biznesowymi. „Klienci będą mogli kupić pieczywo, kanapki, słodkości, powidła i przetwory. Będą mogli napić się wyśmienitej kawy, soków tłoczonych z całych i świeżych owoców, a nawet białego lub czerwonego wina pod marką BAKERY” – dodaje Rychcik.

Szefem rzemieślniczej piekarni został Michał Paleta, znany warszawski ekspert od francuskiego pieczywa. „Artysta od croissantów!” – zachwala Rychcik. Ale nie tylko, bo również od pain au chocolat, pain aux raisins, pain aux noix de pécan czy danish z przeróżnymi nadzieniami. Paleta jest absolwentem irlandzkiej Killybegs Culinary College. W Polsce pracował w tak uznanych restauracjach jak Concept 13, a także w Hotelu Monopol we Wrocławiu i Hotelu Warszawa. „Michał Paleta szykuje niepowtarzalne menu” – zapowiada Rychcik.

A w menu znajdzie się polskie i francuskie pieczywo: chleby, bułki, bagietki, ciabatty… na naturalnym zakwasie wyprowadzanym z mąki pszennej lub żytniej, w przypadku wyśmienitych wyrobów viennoiserie. BAKERY Browary Warszawskie to będzie jedyne miejsce w Polsce, gdzie będą powstawać wybory viennoiserie na naturalnym zakwasie, co w branży piekarniczej jest prawdziwą sztuką. „Będziemy sięgać po sprawdzone francuskie i staropolskie przepisy” – informuje Michał Paleta  Wszystko w oparciu o najwyższej jakości składniki od sprawdzonych dostawców. „Mąkę rozową będziemy mielić na miejscu pod czujnym okiem klientów. Nasze pieczywo będzie naturalne i zdrowe. I co najważniejsze… powtarzalne. Systematycznie i konsekwentnie tworzone każdego dnia. Zawsze na najwyższym poziomie. To dla mnie priorytet” – dodaje Paleta.

Specjalnością BAKERY Browary Warszawskie będą między innymi ciemne croissanty: na słodko – np. na bazie kakao, kawy i budyniu, i na słono – np. na bazie węgla aktywowanego, łososia wędzonego i sera koperkowego. „Palce lizać!” – przekonuje Paleta. Menu będzie sezonowe – dodatki będą zmieniane w zależności od pory roku: jesienią i zimą w chlebie znajdą się ziemniaki lub dynia, a na wiosnę – czosnek niedźwiedzi. Możliwości i wariacji jest wiele.

BAKERY, zarządzane przez Bartłomieja Rychcika, to rzemieślniczy koncept piekarniczo-cukierniczy działający w lokalizacjach typu premium: elitarnych centrach biznesowych i zrewitalizowanych obiektach historycznych. Koncept hołduje tradycji – wytwarzane w nim pieczywo powstaje na naturalnym zakwasie. Bez sztucznych dodatków i konserwantów. Pierwszy lokal pod marką BAKERY powstał przed rokiem na warszawskim Wilanowie gdzie wspólnikiem i szefem jest znakomity Damian Lewandowski.